FINNS STÖRRE IDIOTER DÄR UTE ÄN VAD JAG TRODDE

2010-09-28, 11:42:06 / Kategori: Tankar och åsikter
"Något jag är livrädd för är att bli våldtagen. Jag dör hellre faktiskt... ...våldtäkt är nog det värsta, och att en familjemedlem eller nära vän dör såklart."

Jag har aldrig blivit våldtagen, men någon jag älskar högt har däremot blivit det. Om hon skulle gett upp för att detta hänt, hade hela min värld gått i bitar. Men istället klarade hon av att inte låta detta identifiera vem hon var.

Hon sa att hon inte påverkats så mycket av det, men när vi ser tillbaka på tiden efter att det hänt, är det helt solklart hur hon påverkades, och hur extremt dåligt hon mådde.

Men nu har hon mer än andra i hennes ålder har. Och hon låter sig själv vara lycklig, och har många underbara ting i sitt liv.

Alla människor har rätt till en åsikt, men att skriva en sådan hemsk sak på sin stora blogg, och att få folk att hålla med om detta, tycker jag är sjukt.

Unga människor påverkas så mycket lättare än vad folk tror. Det kan hända att någon som blivit våldtagen och redan känner sig värdelös och kränkt, känner sig ännu mer värdelös efter att ha läst något sådant. Som om det är okej för den personen då att ta sitt liv.

Som hon själv skriver är det värsta när en nära vän eller familjemedlem dör. Varför vill hon då själv sätta andra i den sitsen? Då är det ju som att hon själv våldtar dom hon älskar mest.

Jag förstår att hon inte menade sitt inlägg på det här sättet, men har man en stor blogg får man tänka till en extra gång innan man skriver något.

Stig Olsson

Det du gör för din vän verkar vara rätt, att finnas till för henne när hon behöver det. Den som du säger har en stor blogg verkar inte ha så mycket innanför pannbenet och då är det ännu viktigare att du finns där för din vän!



Vi har aldrig setts, men det verkar som att ditt hjärta har stor plats för dina vänner, det är en BRA egenskap!!!



Att hjälpa andra är det största och bästa som finns i våra liv, du verkar ha fattat det :)



Lev lycklig och lev din dröm, det säger jag till min dotter minst varje vecka :) men så är det viktigt också. Att ha kul och få lära sig är mycket mer värt än pengar. Tro mig, jag har upplevt båda sakerna. Nu lever jag själv min dröm :)



Tack för ordet och lycka till!



2010-09-28, 12:00:35 URL: http://cyberliv.se/blog.html

melanie

bra inlägg!



2010-09-28, 14:51:56 URL: http://melliiee.blogg.se/

Nattljuset

Verkligen ett ovanligt meningsfullt och viktigt inlägg! Tack!



2010-09-29, 17:29:07

Nattljuset

Tack för ett ovanligt viktigt och intressant inlägg!



2010-09-29, 17:30:43



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?