SÅHÄR GICK DET TILL NÄR JAG FICK MITT RUM I KOLLEKTIVET

2010-08-17, 00:53:35 / Kategori: All hjälp till Norge
Jag var inne på hybel.no och letade efter rum i kollektiv inne i oslo med en hyra runt 4000kr i månaden. Det mesta jag hittade va små skjul som knappt kunde kallas för rum...på typ 8 kvm2.

Tillslut hittade jag ett rum som hade hyffsad hyra, låg i gångavstånd från oslo s (dvs tågstationen) och med ett inflyttningsdatum en knapp månad senare.

Jag tog kontakt med hon som skulle flytta ut och vi bestämde en dag jag skulle komma på visning. Jag blev glatt överraskad när jag såg rummet, det var över min förväntan! Jag skrev på en lapp att jag var intresserad och senare på kvällen ringde hon och sa att jag fått rummet.


Shit tänker ni nu, hur litet är inte det?! Men det är sjukt bra förvaring här inne!


Anyways, nu hade jag bara det jobbiga kvar! För ni ser..i norge måste man alltid betala en deposition på tre månadshyror (jag hade tur och behövde bara betala två, yayme). Plus så måste man ju betala den första månadshyran också, så ni kan ju tänka er hur mycket pengar det var..

Eftersom att jag skulle jobba 24/7 fick jag aldrig tid att gå till banken och försöka fixa ett lån, och till min förfäran skulle allt betalas in i slutet av juli. Min lön kommer den femte varje månad så ja...det såg rätt mörkt ut.

Jag löste hela situationen genom att göra som så att jag fick betala in depositionen den femte istället, och kunde då ta den från min lön!

Hmmm..vilken lång historia det blev helt plötsligt...men nu är det så att jag sitter i mitt nya hem för andra kvällen och känner mig väldigt glad.


Min obäddade säng utan ben.

Varför det är så tomt är för att kim är sjuk och har inte kunnat köra mina grejer hit, så jag har tagit lite i taget!

Nej, nu blev inlägget för långt! Hoppas någon fick lite inspiration iaf!

Cecilia

Fint det ser ut! Hällre deposition i norge än ingen lägenhet alls i sverige :P



2010-08-17, 22:53:22 URL: http://Ceciliabizzi.com



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?