BLOGG.SE ÄR ELAK MOT MIG

2010-10-14, 09:28:19 / Kategori: Shopping/Vill ha
Godmorgon! Hade lite problem med blogg.se igår. Förlåt om jag varit lite off. Känt mig lite off. Men det känns bättre idag! Håller mig sysselsatt så jag inte bara ligger hemma och spelar wow dom dagarna jag inte jobbar.

Igår gick jag ut en liten stund, och fick med mig tre böcker hem. Nu har jag något att göra i alla stunder!


Köpte tre Terry Pratchett böcker. För er som inte vet vem han är så skriver han väldigt humoristiska fantasy böcker, och tar ofta upp viktiga teman i sina böcker. Han har både tagit upp rasism (i form av en humoristisk deckare där rasfrågorna var mellan dvärgar och troll) och jämställdhetsfrågan, där den första kvinnliga trollkarlen inte fick börja i Unseen University för att hon var just en tjej.

Dom tre böckerna ovan har jag inte börjat på än, och de är tre av de nyare böckerna i Discworld serien. Självklart ska de läsas på engelska.

Vad gjorde ni igår?

mamma

Vad roligt att du hittat fler av hans böcker! Ha sköna läsestunder! kram ma



2010-10-14, 09:51:04



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?