ATT JOBBA I NORGE

2010-06-09, 17:06:07 / Kategori: All hjälp till Norge


Jag tänkte dela med mig av en länk jag hittade tidigare idag när jag satt och sökte på lägenheter i norge. Det vanligaste, billigaste och enklaste alternativet när man vill flytta till norge är att bo i "kollektiv". Det låter läskigare än vad det är.

När jag hör ordet kollektiv tänker jag på hippies som vandrar omkring nakna, men det är snarare att du är inneboende med människor i din egen ålder. Du väljer själv om du vill bo med människor av samma kön om du tycker det är obehagligt att bo med människor som du inte känner av annat kön.

Varför detta är praktiskt är för att det är väldigt billigt, du får boende fort, och så är det ett bra sät att hitta vänner. Det är människor som kan relatera till din situation, och du lär dig språket fort om du bor med människor från norge. Annars är det ofta svenskar som bor i dessa kollektiv och då behöver du inte känna dig lika vilsen, och så kan du dessutom lära dig mycket av dem.

Här är länken till sidan. Jag hoppas att du finner den hjälpsam.

*Snart kommer det inlägg om kläder, musik och annat kul*



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?