19.08.10 00:36 - KAPITEL 1

2010-08-19, 00:37:22 / Kategori: Stående tävling: Vad hände sen?




Står jag still och andas en enda stund,
Kan jag inte sova en blund.
Jag pryder min kropp för att glömma,
Men snart är de för många för att gömma.
Bilder, hål, sår.
Mina ögon är tömda, inte en enda tår.
Jag är tom på luft och känsel,
Kan inte springa mer, slut på bränsle.

Så nu sitter jag här,
Och undrar, om det blir bättre om jag skär.
Försvinner klumpen i magen?
Den som gör att jag knappt står ut med dagen.
Blodet rinner,
Och min smärta försvinner.
Tillräckligt länge för att jag ska orka sova.
Morgondagen blir väl bättre? Lova.

Jag vaknade av regnets hårda slag mot mitt stängda fönster. Jag vred mig om och kände hur det bultade på ovansidan av min arm. Jag mindes knappt gårdagen, men ångesten som bultade i magen förtalde att något var fel. Mer fel än vanligt. Jag kämpade för att minnas, men det sista jag kunde komma ihåg var killen med dom stora töjningarna i öronen. Jag kunde inte få ur hans ansikte ur mitt huvud, och ju mer jag tänkte på honom, desto hårdare knöt sig klumpen i magen.

Plötsligt började klumpen att vandra uppåt, lite för långt upp. Jag kräktes. På golvet bredvid min säng. Hur fan hände det här? tänkte jag och kände hur tårarna brände bakom ögonlocken. Jag kunde inte få stopp på hostan och sammandragningarna i magen, men det kom inte ut något mer.

Tårarna rann, och plötsligt flimrade ännu ett minne förbi på min näthinna. Rakhyveln. Skriken. Tårarna. Jag såg mig föbrilt omkring, och på golvet, bredvid det som borde ha varit gårdagens middag, men som endast var en blöt fläck, låg den. Det stack ut några hårstrån från den, och mängder av levrat blod prydde skaftet, som rakbladen.

Jag sträckte fram handen, och i samma stund som jag fick kontakt med skaftet, sprang ännu ett minne upp till ytan. Eller, det var snarare en känsla, än ett minne. Känslan av hur rädd jag varit. Hur äcklig jag hade varit. Hur uppgiven jag hade varit. Och så var hans ansikte där igen. Killen med det svarta håret och de alldeles förstora hålen i hans öron...

Vad tror ni händer sen? Den som gissar rätt, eller är närmast sanningen, får en länkning i varje inlägg samt under "länkar" hela veckan fram tills nästa kapitel!

Ulrica

Hej tjejen!



Kul att du kikade förbi hos mig, ännu roligare att du lämnade ett avtryck. Alla är så lata att dom inte orkar skriva något. Skrattade du åt det då ska du läsa mitt senaste inlägg! Hehe! Jag må ha retat gudarna! ;)



Ska spåna på vad som hände sen så kanske jag återkommer med detta. Vet inte om jag har någon fantasi bara...



Hursomhelst, jag gillar din blogg & hoppas att vi hörs av mer framöver. Lägger till dig i min länklista om det är ok?



Ha en bra dag, kramen Ulrica

olivia

hej. fin blogg du har. kika gärna in min och skriv en liten komentar



2010-08-19, 10:05:57 URL: http://baraolivias.blogg.se/

Barbie

Bra skrivet! Hoppas du får en bra dag :)



2010-08-19, 10:14:51 URL: http://thabarbiedoll.blogg.se/

Bloggarmaja

bra skrivigt! ingen aning om vad som händer :P



2010-08-19, 11:50:39 URL: http://bloggarmaja.webblogg.se/

Sara

sv; jag har stilmallen mr.anderson :)



2010-08-19, 11:50:50 URL: http://saranorrhede.blogg.se/

My

Var med att tävla om en länkning på min blogg! Allt du behöver göra är att ställa en fråga i min frågestund, sedan lottar jag ut slumpvis vald person! Skynda dig, tävlingen avslutas klockan fyra!



http://myosterman.com/2010/august/avslutas-imorgon-klockan-fyra-1.html#comment



2010-08-19, 12:56:17

daniella

kolla min blogg :) en tävling där du kan bli länad



2010-08-19, 12:56:53 URL: http://mydaniella.blogg.se/



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?