HUR SKAFFAR JAG ETT NORSKT BANKKONTO?

2010-08-17, 00:39:45 / Kategori: All hjälp till Norge

Självklart finns det olika banker i norge, och frågan är, vilken ska man välja?

Utgå inte ifrån att nordea i norge är densamma som nordea i sverige.

Själv hade jag nordea från 12 års ålder, och var aldrig missnöjd, men när jag kom hit blev jag hänvisad till DnB. Nordea är tydligen väldigt snåla med lån...men men, bank får ni välja själv!

För att skaffa ett bankkonto, behöver du ett norskt personnummer. Du kan läsa mer om hur du skaffar ett sådant här.

Det är inte svårare än att du går till ett bankkontor, tar en nummerlapp och väntar på din tur. Sedan säger du bara "SHOO BREEE JAG VILL HA ETT FAKKING BANKKOOONTOOO MANNEN". Antagligen kommer dom fråga lite frågor, eftersom att du är svensk, vilket är likamed suspekt. Sedan får du ta ett mugshot som du kommer att leva med år ut och år in. Bilden hamnar bakom ditt bankkort och blir alltså ditt ID-kort också!

En dålig nyhet är dock att du inte får ett VISAkort förrän du bott här i några månader, så jag är tillbaka till electron.. Fuckme.

Om det var något som inte var solklart, bara att fråga!




KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?